Inspiration

Har känt mig lite tom på inspiration på sistone.
Men jag ska inte påstå att jag gjort rätt saker för att förändra det.
.
Jag vill se saker på annorlunda vis än jag gjort för länge. Jag vill känna smaker, dofter, se mer innehåll i det jag har runtom och framför mig.
.
Filmen "eat pray love" hjälpte. Den har ett starkt innehåll och ger mycket inspiration. Den fick mig att vilja ut och resa, och att om jag inte gör det, att jag åtminstone försöker uppleva hemma som något liknande.
.
.
Idag är det alla hjärtans dag. För mig en väldigt fin dag, en dag som jag tror att jag tycker mycket om. Det är viktigt med kärlek, viktigt att den visas. För alla.
.
Jag låg hemma ihopkrupen i soffan och halvsov, låg energi. Då öppnas dörren och först blir jag rädd, Fredrik skulle inte vara hemma förrän ikväll. Men det är han. Han och en stor bukett röda rosor. Underbara, underbara du, jag älskar dig så mycket.
.
Nu sitter jag och tar in doften från dem, och ser in i dem, de är så vackra. De säger så mycket, de ger energi och styrka.
"What you feel only matters to you. It's what you do to the people you say you love, that's what matters."
(Citat från en film jag sett)


Jag säger det igen - Jag älskar dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0