höst , ledigt.

när jag sitter där framför skolbänken, tänker jag alltid på hur skönt det hade vart att vara ledig, hur mycket jag hade uppskattat en enda ledig timma mitt i allt. Tänker också på allt jag vill göra och hur mycket jag går miste om och inte hinner med när jag måste sitta där istället.
När jag sen väl är ledig så ligger jag bara slött i sängen med kudden under huvudet och tittar ut genom fönstret, trots att allt jag ser är husväggen utanför. Jag är så trött, så utmattad, helt slut på ork. Jag känner mig samtidigt otroligt uttråkad, vad är det som saknas? Saker känns så meningslösa och tråkiga och framförallt jobbiga. Jag längtar ibland ut i höstkalltet men vet inte vart jag ska gå eller om jag orkar ta på mig varma kläder och ta mig till ytterdörren.
Vad är det som är fel? jag vet inte-.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0